A NOVODATA Számítástechnikai Zrt. 1990 óta mára több mint 1300 gyógyszertárnak, számos szociális otthonnak és gyógyászatisegédeszköz-gyártó és -forgalmazónak, valamint több kiskereskedelmi tevékenységet végző cégnek nyújt megoldást ügyviteli szoftvereivel. 

 

ÍGY INDULTUNK

1988-ban néhány lelkes szakember megalapította a NOVODATA Számítástechnikai Kisszövetkezetet, a NOVODATA Számítástechnikai Zrt. jogelődjét. Megkezdődött a gyógyszertárak működtetéséhez szükséges hardver- és szoftvermegoldások fejlesztése.  

Alapítóink: Kovács Balázs, Englert Vendel, Hesz Péter, Őri József, Bende István, Zsoldos Jenő, Démi Gerő Sándor, Balázs Péter, dr. Friesz Károlyné, Farkas János, Hajnal János, Balázs Mária, Dr. Sólyi Ilona, Ferencz Zoltán, Bartos Pál 

1990-ben részvénytársasággá alakultunk, megszületett a NOVODATA Számítástechnikai Rt.
 
A Fővárosi Tanács Gyógyszertári Központja által kiírt pályázat elnyerésének eredményeképpen az év végére mintegy 80 gyógyszertárba telepítették rendszerünket. 
 
 

A KEZDETEK

Fókuszban a hardverfejlesztés, nemzetközi fejlesztések meghonosítása.
 

Vállalatunk kezdetben kizárólag a hardverfejlesztésre fókuszált. Az akkor még különálló eszközöket (pénztárgép, vonalkódolvasó) foglaltuk rendszerbe, miközben elszámolásokhoz és ellenőrzésekhez hasznos és hatékony fejlesztéseket honosítottunk meg. 

Reagálva a folyamatosan változó és egyre növekvő igényekre, a hagyományos pénztárgépek helyett pénztárgépi funkciókat is ellátó számítógépeket kezdtünk forgalmazni.
 
A NOVODATA rendszer egyre ismertebb és népszerűbb lett, az APEH-engedélyek megszerzésével pedig töretlenül terjedt országszerte.

1992-ben egy APEH előírás alapján kötelezővé vált az adóügyi memória használata a pénztárgépekben, amelyre a gyógyszertári rendszerünk megkapta az engedélyt.
 
Ugyanebben az évben elindult az első általános kereskedelmi egységeknek fejlesztett NovoShop rendszer a Centrum Luxus Áruházban.
 
  
 

A KILENCVENES ÉVEK

Hiánypótló alkalmazások, egyre bővülő termékpaletta


1993-ra a telepített patikai rendszerek száma meghaladja az 500-at. Új területekre szánt szoftvereket vezettünk be: a NOVOHOSP kórházi intézeti gyógyszertári és osztályos rendszert, a NOVOHOST éttermi rendszert, valamint a PHARMAINFO gyógyszerinformációs és szakértői rendszert.
 
1994-re minden patikai partnerünk átállt az adóügyi memóriát alkalmazó rendszerre.
 
1995-re kiépítettük az egész országra kiterjedő regionális szervizhálózatunkat.
 
Gyógyszertári kiskereskedelmi rendszerük mellett egyéb hiánypótló alkalmazások fejlesztésébe is belevágtunk. Gyógyszerinformációs és szakértői rendszer, valamint a gyógyszertár és a nagykereskedő közötti automatikus kommunikációra alkalmas szoftver forgalmazását is megkezdtük. 

A cég termékpalettája egyre gazdagodott. Számos kórházi gyógyszertár, szociális otthon, gyógyászati segédeszköz-forgalmazó csatlakozott ügyfeleink közé, a kiskereskedelemben pedig egyre több vállalkozás használta a NOVOSHOP szoftvert. 
 
 
 

AZ ÚJ ÉVEZRED KAPUJÁBAN

Folyamatos növekedés, saját fejlesztésű ügyviteli szoftverek


Az új évezred új kihívásaira válaszolva Magyarországon elsőként kezdtük meg a gyógyszertári és kórházi DOS operációs rendszerek Windows-alapú változatának fejlesztését, ügyfeleink fokozatosan áttértek a korszerűbb és hatékonyabb változatok használatára. 

1998-ban, a cég 10 éves születésnapjára elkészült a GYÓGYIR és a PHARMAINFO Windows NT alatt futó verziója. A magyar igényekre szabott, saját fejlesztésű GYÓGYÍR – a közforgalmú gyógyszertárak ügyviteli rendszere – lehetővé teszi, hogy a meghatározó gyógyszer-nagykereskedőktől a gyógyszertárak online rendeljenek.
 
2001-ben ISO 9001:2001 minősítést kaptunk teljes tevékenységünkre, amelyet azóta is minden évben megerősítünk.
 
2004-ben az Üzlet & Siker Minősített Vállalkozása címet nyertük el, valamint IBM Business Partner lettünk. Két évvel később az IBM “Az év üzleti partnere” címét szereztük meg és IBM Service Partnerek lettünk.
 
2005-ben elindult a NOVOTTHON rendszerünk, amely a bentlakásos otthonok gyógyszergazdálkodását segíti, 2008-ban pedig hálózatos partnereink igényei alapján elindítottuk Patikaközpont szolgáltatásunkat.

További jelentős fejlemények: 2007-ben a PHARMAINFO betegtájékoztató rendszer a rendelet által előírt hivatalos (Országos Gyógyszerészeti Intézet által jóváhagyott) minősítést megkapta. 2011-ben rendszereinkkel a floppys TB-elszámolásról átállunk az eJelentés megoldásra, 2013-ban pedig bevezetésre került az Adóügyi Ellenőrző Egység a pénztárgépekhez, amelyre a NOVODATA összes érintett rendszere engedélyt szerzett.

A kétezres évektől ügyviteli rendszereinkhez számos speciális (pl. marketing-, gyógyszerész-szakmai-, gyógyászatisegédeszköz-) modul integrálható, valamint különböző megoldásokkal támogatjuk a kiskereskedelmi vállalkozások napi tevékenységének üzletmenetét is.


ÚJ TULAJDONOS

Közös irányítás alatt az LX Line Kft.-vel, tovább bővülő lehetőségek
 
A cég további fejlődése érdekében 2014. december 1-jén a tulajdonosok részvényeik jelentős részét értékesítették a német gyógyszertári informatikai piac egyik legjelentősebb szereplőjének, a mannheimi székhelyű Apotheken-Dienstleistungsgesellschaft mbH-nak (ADG). 

Mivel ekkor már a magyarországi patikai szoftver forgalmazója, az LX-Line Kft. is az ADG tulajdonában volt, a tulajdonos 2015-ben kérelmet nyújtott be a Gazdasági Versenyhivatalhoz a két informatikai vállalkozás összefonódásának engedélyezésére.

A GVH engedélyét követően a két cég közös irányítás alá került, a nemzetközileg is stabil gazdasági háttérrel rendelkező cég új távlatokat nyitott meg a NOVODATA és az LX-Line Kft. együttműködésében.


ÚJ SZEMLÉLET

A digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása

A NOVODATA Számítástechnikai Zrt. az elmúlt években számos lépést tett azért, hogy kiaknázva a digitalizációban rejlő lehetőségeket utat nyisson új, innovatív technológiák alkalmazására, korszerű informatikai és infokommunikációs eszközök használatára, amelyek hajtóerejévé válhatnak az gyógyszerellátó rendszer átalakításának. 

2017-ben elindult az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) a gyógyszertárakban. 2018-tól a rendszereinkből kibocsátott számlákat lehetőség van automatikusan, az online számla funkció keretében beküldeni az adóhatósághoz. 2019-ben megtörtént az FMD (Falsified Medicines Directive - Az európai gyógyszerhamisítás elleni irányelv) megvalósítása a gyógyszertári és a kórházi rendszereinkben.

2019-ben tulajdonosunk Szepesházi Zsoltot bízta meg a cég vezetésével, aki egy megújult szervezeti struktúrát felállítva, jelentős szemléletváltással, friss lendülettel igyekszik növelni a cég piaci részesedését.  

2019-re közel 1300 gyógyszertárral álltunk partneri kapcsolatban. Fejlesztéseink célja, hogy segítsük ügyfeleink rendelkezésre álló erőforrásainak hatékony felhasználását.